یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

خریدوفروش ژل مخصوص نوشیدنی الوئه ورا( الوورا)

معرفی آلوورا:

صبر زرد طبی یا آلوئه‌ورا (نام علمی: Aloe vera) یا شَب‌یار، صَبر یا صبر زرد یا شاخ بزی نام گیاهی است از سرده? سِگِل‌ها (Aloe) راسته مارچوبه‌ای‌ها (Asparagales)، تیره سریشیان (Asphodelaceae) این گیاه بومی آفریقای شمالی است.
آلوئه‌ورا بی‌ساقه‌است. البته برخی از آن‌ها دارای ساقه‌ای بسیار کوتاه هستند. این گیاه ۶۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر رشد می‌کند و از طریق پاجوش تکثیر می‌شود. برگ‌های آن نیزه‌ای کلفت و گوشتی با لبه‌های دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاکستری می‌باشد. گل‌های آن بر روی سنبله‌ای می‌رویند که گاه تا ۹۰ سانتیمتر درازا دارد. هر کدام از گل‌های آن آویخته‌است و دارای جام لوله‌ای ۲–۳ سانتیمتری می‌باشد. نام‌های دیگر آلوئه‌ورا عبارتند از: چادُروار، صبر سقوطری، آلوئه‌ورا، صبر، صبر کموار، صبر زرد، ازوال، ازوادزرد خزانه، مقر، ایلوا، صبارا، آلوئه کوراسائو، آلوئه هندی، آلوئه بارباد، الوا، صباره، برمس، سولع، مقرا، چادروا و صعدنا.

آلوئه ورا، معمولا به عنوان آلوئه شناخته شده است، در انواع مختلفي از آب و هواي گرم و آب و هواي گرم رشد مي کند. اين ميوه در حدود 1 تا 2 پا بلند و گسترده در زمان بلوغ، توليد برگ هاي گوشتي و گل هاي زرد رنگي. برگ داراي پوشش مومي است و در نوع خاصي از فتوسنتز قرار دارد که هر دو از تبخير آب گياه جلوگيري مي کنند. در محيط مناسب، آلوئه با مراقبت بسيار کمي رشد خواهد کرد.اين گياه مناسب اب و هواي نيمه گرمسيري و نيمه خشک که متناسب شمال افريقا، جنوب ايران، و خاورميانه است. شبيار را از ديرباز در مناطق خشک‌تر گرمسيري و نيمه‌گرمسيري جهان، هم به عنوان گياه زينتي و هم گياه درماني کشت مي‌کنند.

آلوئه را در خارج از منزل در مناطق جايي که ميانگين حداقل دماي بالاتر از 30 تا 35 درجه فارنهايت است. در تابستان اين ميزان کمتر از 50 تا 60 درجه فارنهايت تحمل مي شود و در زمستان دماي آن کمتر از 40 درجه فارنهايت خوب نيست. در داخل ساختمان، مي تواند هواي خشک را تحمل کند. آلوئه براي رشد و نمو نياز به نور خورشيد دارد اما مي تواند در بعضي مناطق با سايه جزئي سازگار باشد.

آلوورا

خواص و فوايد آلوئه ورا براي بدن:

نام گياه پرخاصيتآلوئه ورا بيشتر براي مباحث زيبايي و سلامتي پوست و مو مطرح مي شود در حالي که اين گياه معجره هاي درماني بيشماري دارد ، از درمان بواسير تا رفع مشکلات دهان و دندان که در يک گزارش کامل به مهمترين آنها اشاره خواهيم کرد. آلوئه ورا يا صبر زرد نام دارد که علاوه بر اينکه خاصيت داروئي زيادي دارد.
از ماده ژلاتيني که درون برگ اين گياه وجود داره براي مصارف بهداشتي آرايشي (ژل.کرم .شامپو و...)هم استفاده ميشود. آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد ميکروبي در درمان بسياري از زخمها و جراحتها و سوختگيها- اگزما – تاول– گزيدگي زنبور و نيش حشرات- بريدگي – کوفتگي – آفتاب سوختگي و آکنه موثر است. بنابراين استفاده از اين گياه نه تنها در کرمهاي موضعي بلکه در کنترل بسياري از بيماريها و اختلالات پوستي سودمند مي باشد.

آلوئه ورا چيست و چه نوع گياهي است ؟

آلوئه ورا نيز به عنوان آلوئه ورا پزشکي شناخته مي شود، در حالي که نام هاي رايج آن کريستال بيابان، گياه سوختگي و بزاق فيل است ، متعلق به خانواده گياهان مکمل در جنس "آلوئه" است. اعتقاد بر اين است که اين گياه در سودان و براي بيش از 6000 سال استفاده شده است.فوايد و خواص عالي اين گياه توسط بسياري از تمدن ها، از جمله مصري ها، اسپانياييها، ايرانيان، يونانيها، ايتاليايي ها، آفريقايي ها، ژاپني ها و سرخپوستان شناخته شده است. اين گياه در آب و هواي گرم و خشک روييده و در هند، آفريقا و ديگر مناطق کشت آن به شدت در حال گسترش است.
گياه آلوئه ورا اغلب يک گياه آبدار بدون ريشه يا گاهي اوقات ريشه کوتاه است که در ارتفاع 60-100 سانتي متر (24 تا 39 اينچ) رشد مي کند و برگهايي بلند دارد برگ اين گياه ضخيم و گوشتي است و رنگ آن از سبز تا سبزآبي متفاوت است.برخي از ارقام اين گياه داراي قسمتهاي سفيد در قسمتهاي سطحي اطراف ساقه هستند. حاشيه برگها دندانه دندانه است و در تابستان نيز تاب مي آورد. اين گياه مي تواند به راحتي در داخل و خارج از منزل رشد کند.

موارد استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا يک گياه شاداب با بسياري از کاربردهاي شگفت انگيز است و مزاياي آن معمولا با شکستن يک ساقه به منظور استخراج ماده ژل مانند ميسر مي گردد؛ سپس آن را به طور موضعي به پوست و مو استعمال مي کنند.
ژل همچنين، مي تواند با ساير مواد طبيعي ترکيب شود تا بخشي از روال سلامت يا زيبايي شما باشد.
پودر آلوئه ورا نيز به انواع لوسيون، اسپري مو، کرم ها، روغن بچه، مکمل هاي غذايي و محصولات مراقبت از حيوانات اضافه مي شود.
تغذيه ي آلوئه ورابراي چندين دهه، طبيعت آرامش بخش آلوئه ورا شناخته شده و احترام توسط افرادي که به طبعيت اعتقاد دارند ،متداول بوده است. گياه آلوئه ورا داراي ترکيباتي مانند منن، پلي ساکاريد، لکتين و آنتراکينون است که براي سلامتي انسان بسيار مفيد است.
18 اسيد آمينه دارد که در تعامل با ساير ترکيبات بدن انسان کار مي کنند تا مزاياي سلامتي زيادي را به ارمغان بياورد.

با دنبال کردن گروه شميم آلوئه ورا ميتوانيد از محصولات اين گروه که شامل توليد ژل الوئه ورا ( الوورا) ،توليد پالپ الوئه ورا  ( الوورا) مخصوص نوشيدني و ساير محصولات آلوئه ورا است بهرمند شويد.جهت خريد ژل و پالپ آلوئه ورااينجا کليک کنيد.

مزاياي بهداشتي و سلامتي مشترک آلوئه ورا در زير آمده است:

بهبود هضم:
خواص انطباق پذيري آلوئه ورا براي هضم بهتر مناسب است. اين تضمين کننده جذب مواد مغذي بهتر بوده و عناصر مضر را از طريق دفع صاف حذف مي کند.يک فرآيند هضم سالم به طور مثبت بر افکار و اعمال شما تاثير مي گذارد، بنابراين سلامت را ارتقا مي دهد.سندرم روده تحريک پذير (IBS) را درمان مي کند و يبوست را برطرف مي سازد، و از آسيب رساندن به سيستم دستگاه گوارش شما محافظت مي کند.
آلوئه ورا ترکيباتي به نام پلي ساکاريد دارد که توانايي درمان بسياري از اختلالات گوارشي و زخم را دارند زخم ها يکي از مهمترين پيامدهاي مشکلات گوارشي هستند که به وسيله عصاره اين گياه درمان مي شوند. بسياري از مطالعات ثابت کرده اند که درمان مسائلي مانند بيماري کرون، زخم هاي گوارشي و ساير اختلالات دستگاه گوارش با آلوئه ورا بهبود يافته است. اگر از زخم معده رنج مي بريد و عصاره الوئرا را مصرف مي کنيد، حداقل 3 تا 4 هفته، مطمئنا نتايج مثبت را خواهيد ديد.
آلوئه ورا براي سرطان:
درمان بيماري هاي گوارشي با آلوئه ورا
افزايش ايمني:
نوشيدني هاي  ساخته شده با آب آلوئه ورا داراي خواص ضد سم زدايي طبيعي هستند، که به طور موثر سيستم گوارش و سيستم گردش خون را تميز مي کند. همانطور که سطح جذب مواد مغذي تسريع مي شود، باعث گردش خون بهتر و همچنين سلامت مي شود.هنگامي که خون غني از اکسيژن است، به طور خودکار مواد مغذي را درون سلول ها به طرز ماهرانه اي فراهم مي کند. اين سلول هاي سالم، توانايي بدن شما را در جلوگيري از عفونت هاو تقويت سيستم ايمني بدن خود تضمين مي کنند. اين گياه قابليت توانايي خنثي سازي باکتري هاي مضر و خواص جوان کننده در بدن دارد، تا روزانه بدن شما را شاداب و فعال نگه دارد.
مهار رشد سرطاني:
آلوئه ورا حاوي برخي از ماکروفاژهاي موثر است که حجم زيادي از اکسيد نيتريک توليد مي کند که داراي پتانسيل ضد تومور است.در ناودوپاتي، روش هاي بي شماري براي جلوگيري از سرطان وجود دارد و استفاده از آلوئه ورا ثابت کرده است که يکي از موفق ترين آنها است.بسياري از مطالعات نشان داده اند که اين خواص ضد تومور و ايمن سازي ناشي از حضور پلي ساکاريد در آلوئه ورا است با اين حال، برخي از کارشناسان مي گويند که در مواردي که به تنهايي استفاده مي شود، ممکن است در موارد پيشرفته بسيار موثر نباشد، بنابراين ترکيباتي از گياهان مانند اسکورولينا، پنجه گربه و درمان هايي مانند ويتامين C داخل وريدي نيز بايد شامل شود. هميشه توصيه مي شود که هر نوع درمان سرطان را پس از مشاوره با پزشک شروع کنيد.
درمان عوارض جانبي راديوتراپي:
در طول درمان سرطان، پرتودرماني در اغلب موارد اجتناب ناپذير است ؛ بيماران مبتلا به سرطان اغلب عوارض ناخوشايند ناشي از پرتودرماني را تجربه مي کنند. استفاده موضعي از ژل آلوئه ورا به ناحيه تابش يافته باعث مي شود که بيمار بلافاصله اثر تسکين دهنده را احساس کند و همچنين فرآيند درمان را بهبود مي بخشد. اگر آب شربت آلوئه را در چنين شرايطي بخوريد، به شما کمک مي کند که در معالجه سوختگي هاي تابشي موفق باشيد.
آلوئه ورا براي فشار خون
درمان سوختگي ها با گياه آلوئه ورا
مراقبت از پوست با آلوئه ورا:
آلوئه ورا براي درمان بيماري هاي پوست از زمان هاي قديم استفاده شده است ژل داخلي خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورابهترين راه طبيعي براي لايه برداري پوست است و همچنين به کاهش نشانه هاي بيماري پوستي کمک مي کند. بسياري از محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت شخصي، لوازم آرايشي شامل عصاره هاي آلوئه هستند.در حقيقت، اگر شما در خانه خود گياه آلوئه ورا بخريد، قسمت کوچکي از برگ را پاره کنيد، ژل را برداشته و آن را به شکل خام روي صورت خود قرار دهيد اين درمان به مراتب بهتر و موثر تر از بسياري از کرم هاي گران پوست در بازار است.
اکثر مردم نوشيدن آب آن را ترجيح مي دهند، که همچنين سلامت پوست را افزايش مي دهد، به عنوان خواص درمان داخلي همچنين در درمان زخم ها، بثورات، آکنه و پسوريازيس کمک مي کند.
آلوئه ورا براي لک صورت
لايه برداري پوست با گياه آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي نرمال و طبيعي
افرادي که پوست طبيعي و نرمالي دارند، مي توانند بدون هيچ نگراني از ژل گياه آلوئه ورا استفاده کنند.براي اينکه پوستتان سالم بماند، هر روز ترکيب زير را به پوستتان بماليد. اين ترکيب، پوست را صاف و نرم نگه مي دارد.
يک قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا با يک قاشق غذاخوري آرد نخود، يک قاشق مرباخوري پودر پوست پرتقال و مقداري ماست مخلوط کنيد.
سپس اين مخلوط را به پوست صورت و گردن خود بماليد. فقط مراقب باشيد آن را دور چشم هايتان نماليد.
 بعد از 30 دقيقه صورت و گردن تان را با آب بشوييد و با حوله اي تميز به آرامي خشک کنيد.
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي چرب
پوست هاي چرب مستعد زدن جوش هستند و استفاده منظم از ترکيب زير براي اين نوع پوست مفيد است.يک بار در هفته از ترکيب زير براي پاک کردن پوست چرب خود استفاده کنيد.
 برگ گياه آلوئه ورا در آب بجوشانيد تا نرم شود. سپس آن را بکوبيد تا به شکل خميري نرم درآيد.
چند قطره عسل به اين خمير اضافه کنيد و مخلوط نماييد. سپس آن را به پوست صورتتان بماليد.
بعد از 15 دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد.
خواص گياه آلوئه ورا براي پوست چرب
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي خشک
پوست هاي خشک اغلب رطوبت کمي دارند و عوارض خشکي پوست به آساني قابل مشاهده است.براي مقابله با خشکي پوست، هر شب ترکيب زير را به صورتتان بماليد.
ژل آلوئه ورا را با روغن زيتون مخلوط کنيد و کمي کره shea (درخت روغن قلم) به آن اضافه کنيد. همچينين مي توانيد به جاي اين کره، از کرم آماده آن استفاده نماييد.
مواد بالا را به خوبي با هم مخلوط کنيد تا به شکل خمير سفتي درآيد. سپس آن را روي صورت و گردن خود بماليد.
حداقل 20 دقيقه اين خمير را روي صورتتان نگه داريد. سپس صورتتان را با آب سرد بشوييد تا رطوبت در پوستتان حبس شود.
خواص آلوئه ورا براي پوست هاي حساس
ترکيب زير خيلي ملايم است و پوست هاي حساس را تحريک نمي کند. اما بايد قبل از استفاده از آن، کثيفي و آلودگي پوستتان را کاملا پاک کنيد.متخصصان پوست مي گويند مي توان از گياه آلوئه ورا براي اين نوع پوست ها استفاده کرد.
آب خيار و ماست و ژل آلوئه ورا را به خوبي با هم مخلوط کنيد تا شکل خمير شود.
سه قطره گلاب نيز به خمير بالا اضافه کنيد.
مدت 15 دقيقه اين خمير را روي پوست صورت و گردن خود قرار دهيد. سپس با آب بشوييد.
مراقبت از مو با آلوئه ورا:
آلوئه ورا ثابت کرده است که يک گزينه عالي براي ارتقاء رشد مو به طور طبيعي است ؛ مواد شوينده حاوي اين گياه براي حفظ موهاي سالم ضروري هستند. شما مي توانيد ژل اين گياه را به کل پوست و مو اعمال کنيد، تا از ريزش مو خودداري کنيد. زيرا آنزيمي است که براي تحريک رشد مو مفيد است. شامپو آلوئه ورا باعث بهبود گردش خون و جلوگيري از استرس و فشار روحي مي شود. در واقع، داراي خواص ضد التهابي است که به طور موثر درمان آلوپسي آندروژنيک يا طاسي الگوي مردانه را درمان مي کند.اگر به طور منظم به عنوان شامپو و تغذيه مناسب استفاده مي کنيد، مطمئنا از ريزش مو جلوگيري مي کنيد.
کاهش درد آرتروز با آلوئه ورا :
از علائم ضد التهاب شگفت انگيز آلوئه ورا اين است که خيلي فوري روي درد و تورم ناشي از آرتريت کار مي کند ؛ عصاره آب آن نيز در آرام سازي تورم و التهاب بسيار مؤثر است که اين علائم با آرتريت مرتبط هستند. در واقع، مصرف موضعي، نوشيدن آب آلوئه يا خوردن آلوئه ورا، قرصها يا کپسولهاي آن، نتايج مثبتي در درمان درد آرتريت دارند.
آلوئه ورا براي سوختگي
تسکين دردهاي آرتروز با آلوئه ورا

آلوورا

ساير مزاياي آلوئه ورا عبارتند از:

درد کمر و عضلات را کاهش مي دهد.
خواص ضد التهابي آلوئه ورا کمک به بهبود در درد مفصل و عضلاني مي نمايد.
استفاده از ژل آلوئه وراي موضعي باعث کاهش التهاب مفاصل مي شود.
خوردن آلوئه ورا، کپسول هاي آن و يا نوشيدن آب آن مي تواند التهاب را در سراسر بدن کاهش دهد، و به اين ترتيب اثبات مي شود که خاصيت احيا گري دارد. در برخي مطالعات گزارش شده است افرادي که به طور منظم آب آلوئه ورا مصرف مي کنند، حداقل دو هفته بهبود قابل ملاحظه اي در مسائل مربوط به التهاب دارند.
حتي، هنگامي که رژيم غذايي شما کمتر از گوشت قرمز، شکر، شير، غذاهاي سرخ شده و آرد سفيد، انرژي دريافت ميدارد.
زخم ها را درمان مي کند.
از آنجايي که آلوئه ورا هزاران سال پيش کشف شد، به عنوان يک شفا دهنده طبيعي در نظر گرفته شده است.
اگر در خارج و روي پوست استفاده مي شود، بهترين گزينه براي پوشيدن زخم است.
در حقيقت، در بسياري از موارد، ديده مي شود که آلوئه ورا مانند جادو، حتي در موارد جدي ترين موارد جراحي اورژانس، کار مي کند.
 آب زخم را با کشيدن جريان خون به زخم، به طوري که روند بهبود زخم را افزايش مي دهد مي کشد.
در بسياري از مطالعات، اثبات شده است که آلوئه ورا به طور موثري قربانيان سوختگي درجه سوم را درمان مي کند و بهبود سوختگي پوست را تسريع مي کند.
همچنين مشاهده شده است که مقدار زيادي از ژل آلوئه ورا مي تواند زخم هاي ناشي از تيراندازي و آسيب هاي بافتي را درمان کند.
خواص آلوئه ورا براي موي سر
درمان بسياري از بيماري ها با گياه جادويي آلوئه ورا
درمان برخي بيماري ها با آلوئه ورا

درمان مشکلات قاعدگي با  آلوئه ورا:
عصاره آلوئه ورا نشان داده شده است که محرک عالي رحم است و خوردن آلوئه ورا يا نوشيدن آب آن بسيار در طول قاعدگي دردناک، مفيد است.
آلوئه ورا تهوع را کاهش مي دهد:
تهوع مي تواند به خاطر بسياري از دلايل، از جمله مصرف مواد غذايي آلوده، داشتن ويروس يا آنفولانزا يا حتي به علت درمان شيمي درماني رخ دهد.
اغلب، احساس تهوع ناشي از اختلالات در معده يا دستگاه گوارش است.
آب آلوئه ورا براي معده مريض عالي است و موجب احساس آرامش در سراسر بدن مي شود.
درمان دردهاي قاعدگي زنان با گياه آلوئه ورا
 آلوئه ورا از استرس اکسيداتيو جلوگيري مي کند:
ژل آلوئه ورا غني از ويتامين هايي مانند ويتامين B12، B1، B2، B6 و ويتامين A، E، C، نياسين و اسيد فوليک است.
اين ويتامين ها براي عملکرد مناسب بدن انسان مورد نياز است.
بنابراين، سيستم دفاعي بدن به طور منظم،به خوردن کپسول هاي آلوئه ورا يا نوشيدن آب مشغول مي شود.
آلوئه ورا سطح قند خون را کاهش مي دهد؛
خوردن قرصهاي آلوئه ورا بر کاهش ميزان قند خون اثر مثبت دارد. نتايج مطالعه بر روي اثرات آلوئه ورا بر روي مدل موش هاي ديابتي نشان مي دهد که در درمان ديابت نيز مفيد است.
 آلوئه ورا ريفلکس اسيدي را آرام ميکند:
ريفلکس اسيد اغلب به عنوان يک بيماري نامناسب شناخته مي شود، در حالي که در واقع فقط يک علامت است که شامل سوزش سر دل و ناراحتي است. در ابتدا شما مي توانيد از مصرف طبيعي آب آلوئه ورا لذت ببريد، که معمولا به طور موثري کار مي کند و عملکرد مناسب را آغاز مي کند.
با اين حال، بايد سعي کنيد از خوردن غذاهاي سرخ شده و فرآوري شده براي جلوگيري از اين مشکل اجتناب کنيد.
کاهش کلسترول با  آلوئه ورا:
ژل آلوئه ورا، هنگامي که به صورت خوراکي استفاده مي شود، به طور خودکار کيفيت خون را بهبود مي بخشد و بنابراين کمک مي کند تا دوباره متعادل سازي اجزاي ديگر در آن مانند کلسترول و گلوکز جريان يابد. اين به طور موثر باعث کاهش کلسترول و کل محتواي تري گليسيريد مي شود.
 بهبود عملکرد قلبي عروقي با  آلوئه ورا:
عصاره آلوئه ورا تسريع در عرضه خون مي کند و همزمان آن را تصفيه مي کند.
اين خون تحرک اکسيژن را به اندامهاي بدن تسريع مي کند، و در نتيجه عملکرد آنها را تا حداکثر افزايش مي دهد.
تصفيه خون با گياه آلوئه ورا
درمان بيماريهاي بيماري هاي دندان و لثه با  آوئه ورا:
بيماري هاي دندان و لثه نيز مي توانند توسط آلوئه ورا درمان شوند. شما مي توانيد اين درمان طبيعي را در خانه امتحان کنيد.
بعضي از پودرهاي آلوئه ورا را بر روي مسواک خود قرار دهيد، سپس به طور معمول دندانهاي خود را بشوييد.
پودر آلوئه ورا، سموم شما را تسکين مي دهد و هر گونه عفونت و کبودي را درمان مي کند. آب آلوئه ورا همچنين مي تواند در حفظ لثه ها کمک کند.
فقط مقداري آب براي قرقره کردن نزديک خود قراردهيد . همچنين سعي کنيد ميزان مصرف ويتامين D خود را افزايش دهيد.
هر دو اين اقدامات به اندازه کافي براي به دست آوردن لثه هاي سالم در عرض چند ماه کافي است.
نگهداري يک لايه نازک از ژل آلوئه ورا مي تواند به عنوان نگهدارنده مواد غذايي طبيعي عمل کند.
در يک آزمايش، نگهدارنده آلوئه مي تواند انگور را براي بيش از 35 روز نگه دارد.بسياري از دانشمندان مي گويند که اين مزيت آلوئه ورا مي تواند ابعاد جديدي را براي مقررات ايمني مواد غذايي در سراسر جهان به ارمغان بياورد.
آزمايش هاي بيشتر نشان داد که غوطه ور کردن ميوه ها و سبزيجات در ژل آلوئه ورا به طور موثر از بين بردن E.coli، حفظ طراوت، و همچنين عمر مفيد خود را گسترش داد. FDA نيز آن را به عنوان يک عامل نگهدارنده مواد غذايي طبيعي تاييد کرده است.تقويت اکسيژن رساني از طريق خون و مزاياي CO2 (دي اکسيد کربن) به اندامهاي حياتي را موجب مي شود. در برخي مطالعات، گزارش شده است که آلوئه ورا به اکسيژن رساني خون کمک مي کند.
درمان بيماري هاي دهان و لثه با آلوئه ورا
خاصيت ضد پيري آلوئه ورا:
آلوئه ورا جزء اصلي بسياري از محصولات پوستي است که به حفظ جواني پوست کمک مي کند.
حمايت مضائف آلوئه ورا در هر کرم پوستي باعث افزايش عملکرد آن به عنوان يک نگهدارنده سلولي چروک بوده و پوست جوان مي شود.
خواص ضد پيري بر روي پوست اثر مي گذارد و آن را تازه، نرم، بدون چروک و روشن نگه مي دارد.
خواص آلوئه آن را به سرعت در لايه هاي مختلف پوست، حتي به عضلات سطح بدن نفوذ مي دهد.
خواص آلوئه ورا در درمان فشار خون :
تحقيقات اخير ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه ورا مي تواند با الياف سلولزي همراه و مخلوط شود و باعث پالايش و تصفيه خون شود و فشار خون را تنظيم و متعادل نمايد.
خواص آلوئه ورا در درمان بيماري کليه و دفع سنگ کليه:
خوردن آلوئه ورا مي تواند سنگ کليه را دفع نمايد يا اندازه سنگ را کوچکتر نمايد. مصرف مداوم آلوئه ورا از تشکيل سنگ کليه پيشگيري مي نمايد و از بافت هاي آن مراقبت نمايد
خواص آلوئه ورا در درمان بيماري ايدز:
تحقيقات اخير نشان داده است که مانوز استيله به عنوان يک ترکيب ضد ويروسي، داراي خواص درماني ضد ويروس ايدز مي باشد. مانوز استيله خود ويروس را مورد حمله قرار مي دهد اما نکته مهم تر اين است که ميزان تأثير AZT را (يک داروي مؤثر در درمان عفونت ويروس HIV ) نا حد زيادي افزايش مي دهد. حال چنانچه اين ترکيب دارويي يا آلوئه ورا مصرف شود مي تواند ميزان AZT مورد استفاده براي HIV را تا 90 درصد تقليل دهد که اين امر از هزينه ها و عوارض جانبي AZT تا حد زيادي مي کاهد. براي درمان HIV به مصرف روزانه 800 الي 1600 ميلي گرم مانوزاستيله نياز مي باشد، اين ميزان از ماده مزبور برابر با نيم تا يک ليتر عصاره آلوئه ورا مي باشد. هر چند ميزان مانوراستيله مي تواند در فرآورده هاي مختلف متفاوت باشد.
خواص آلوئه ورا در درمان سينوزيت و آسم:
بخور گياه آلوئه ورا تسکين دهنده در د سينوزيت مي باشد و همچنين استنشاق بخار آبي که برگ آلوئه ورا در آن ريخته شده باشد براي شخص مبتلا به آسم مفيد خواهد بود.
آلوئه ورا در درمان بيماري هاي مري:
مصرف ژل آلوئه ورا از برگشت اسيد معده به مري جلوگيري مي :ند. در اين بيماري برگشت محتويات اسيدي معده به مري سبب آسيب زدن به مخاط مري و ايجاد علائمي همچون سوزش سردل، سرفه هاي خشک، خونريزي و زخم مري مي شود
آلوئه ورا در درمان بواسير:
آنتراکوئين موجود در ژل آلوئه ورا به عنوان تسهيل کننده دفع مدفوع شناخته شده است که در افراد مبتلا به بواسير بسيار مفيد مي باشد. (از زمان هاي قديم نيز براي درمان اين بيماري طبيبان از آلوئه ورا استفاده مي کردند.
آلوئه ورا در درمان پسوزياريس:
تحقيقات ثابت نموده که ژل آلوئه ورا اين بيماري را درمان مي نمايد.
آلوئه ورا در درمان درد گوش و چشم:
چکانيدن سه قطره از شيرابه گياه آلوئه ورا موجب تسکين فوري درد گوش مي شود و براي تسکين درد چشم شيرابه آلوئه ورا را با کمي آب مخلوط کرده و در چشم بريزيد. اينکار ضمن تسکين درد چشم مي تواند نيروي چشم را تقويت کند.
آلوئه ورا در درمان و جلوگيري از درد و تورم:
در واقع اسيد ساليسيليک که در آلوئه ورا وجود دارد با مهار توليد پروستاگلاندين به عنوان يک مسکن عمل مي کند و اثرات ضد التهابي، ضد کوفتگي، ضد کشيدگي ماهيچه ها، رباط ها، تاندون ها، واريس و آرتريت، نيز کاملاً اثر بخش است. ژل آلوئه ورا حاوي مقدار زيادي گليکوپروتئين است که از تورم و درد جلوگيري مي کند. همچنين آنزيم کربوکسي پپتيدازي که در آلوئه ورا وجود دارد عامل ايجاد کننده درد التهاب حاد موسوم به برادي کينين را غيرفعال مي کند و ناحيخ درد به خصوص درد مفاصل را التيام مي دهد.
آلوئه ورا در درمان کبد:
مصرف آلوئه ورا گرفتگي کبدي را برطرف و عملکرد آن را بهبود مي بخشد و محرک ترشح صفرا است.
آلوئه ورا در درمان پوکي استخوان:
آلوئه ورا حاوي ارخي مواد معدني از جمله برن مي باشد. اين عنصر مي تواند کمبود کلسيم را در بدن به حداقل برساند. جذب آن را تسريع نمايد و همچنين آن را در تمام بدن پخش کند. از اين رو مصرف آلوئه ورا در پيشگيري و درمان پوکي استخوان مي توان مفيد باشد.
 آلوئه ورا در افزايش قواي جنسي:
خوردن ژل آلوئه ورا قواي جنسي را تقويت مي کند و اسپرم سازي را افزايش مي دهد. همچنين در درمان بيماري سوزاک مؤثر است.
آلوئه ورا در درمان زخم ها و جراحت ها و سوختگي:
ژل اين گياه داراي آنزيم هاي گلوکوماناز، آرابينانز، گالاکتاز است که در درمان سوختگي و جراحات بسيار مناسب است. اين ماده روند درمان بسياري از جراحات پوستي از جمله زخم ها، بريدگي ها، پارگي ، خراش ها و سوختگي هاي معمولي و سوختگي با اشعه هاي مضر، سوزش ها، گزيدگي هاي سمي را تسکين و التيام مي بخشد.
 آلوئه ورا براي پوست
آلوئه ورا در دفع سموم بدن:
مصرف خوراکي آلوئه ورا مواد زائد را از قسمت هاي مختلف بدن جذب کرده و دفع مي نمايد که اين عمل باعث پاک سازي خون از اثرات جانبي داروهاي شيميايي، سيگار، سموم باقي مانده کشاورزي بر روي ميوه ها و آلودگي هوا مي شود.
 آلوئه ورا در بالا بردن قدرت ايمني بدن:
مصرف ژل آلوئه ورا به صورت خوراکي قدرت ايمني بدن را بالا برده و کمک مي کند که سموم در بدن تجمع نکند و همچنين به سلول هاي بدن حيات مي بخشد و سبب نرمال شدن متابوليسم بدن مي شود.
آلوئه ورا در افزايش انرژي بدن:
مصرف خوراکي مداوم ژل آلوئه ورا سبب تنظيم دستگاه گوارش و هضم هرچه بهتر غذا مي شود که از اين رو احساس تندرستي و سلامتي مي دهد و به علاوه سطح انرژي بدن افزايش مي يابد و ژل آلوئه ورا 4 بار سريع تر از آب در بدن نفوذ مي کند و به فيزيولوژي بدن آسيب نمي رساند بلکه آن را متعادل نموده و بهبود مي بخشد.
آلوئه ورا هضم غذا را آسان تر مي کند
آلوئه ورا در درمان پارکينسون:
طبق تحقيقات به عمل آمده دانشمندان و پژوهشگران گياه آلوئه ورا در درمان بيماري پارکينسون يا (باد لقوه) مؤثر است و علاوه بر آن سبب تحريک و افزايش ماهيچه ها مي شود.
آلوئه ورا در ترک اعتياد:
مصرف خوراکي ژل آلوئه ورا به دليل داشتن مقداري اسيد ساليسيليک وجود دارد. مثل مسکن عمل مي کند و همچنين سموم بدن را دفع مي کند و خود را پاک سازي مي کند و افسردگي هاي بعد از ترک اعتياد را کاهش مي دهد.
درمان بيماري هاي روده:
گياه آلوئه ورا حداقل داراي 3 اسيد چرب با خاصيت ضد التهابي مي باشد که براي معده، روده کوچک و روده بزرگ مفيد هستند مصرف آلوئه ورا به صورت مرتب اثرات شفابخش طولاني مدت و مثبتي به همراه داشته و سيستم گوارشي را پالايش نموده و بهبود بيماري هاي روده را تسريع مي نمايد. آنترالوئين موجود در ژله آلوئه ورا به عنوان مسهل مؤثر عمل مي کند.
آلوئه ورا در درمان استرس:
اظهار نظر دانشمند روسي برگمن آلوئه ورا قادر است سلول ها را احياء و حيات بخشد آلوئه ورا مي تواند خواص تنظيم کننده و کنترل کننده روي بدن داشته باشد و به سيستم بدن کمک کند تا در لحظات و موقعيت هاي بحراني و استرس زا تعادل خود را حفظ نمايد و در همين هنگام که تنظيم و کنترل سيستم ايمني بدن را به عهده دارد به درمان بخشي ديگر از بدن که بيمار است بپردازد. اين عمل گياه يا دارو Adaptojenic در زمان نياز در آن بخش از بدن که فعاليتش کارساز و مورد نياز باشد انجام خواهد پذيرفت و اگر مورد نياز نباشد ظاهراً بدون فعاليت باقي مي ماند، اگر چه در اين هنگام نيز به آهستگي و به تدريج سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند.

مضرات احتمالي آلوئه ورا:

 ژل آلوئه ورادر درمان زخمهاي عميق موثر نيست و شيره آن مي تواند سبب گرفتگي يا اسهال روده اي شديد گردد.
ژل آلوئه ورا براي استعمال خارجي، ماده بي خطري است اما در موارد نادري ممکن است سبب واکنشهاي آلرژيک گردد.
زنان شيرده يا باردار نبايد از اين ماده استفاده کنند زيرا ممکن است سبب انقباضهاي رحمي گرديده و سقط جنين را تحريک کند .
مصرف طولاني مدت اين ماده سبب وابستگي به آن مي شود يا تعادل الکتروليتي را مختل مي سازد . کودکان زير 12 سال نبايستي از اين گياه مصرف کنند.
تداخلهاي احتمالي:مصرف طولاني و مزمن شيره آلوئه مي تواند سبب کمبود پتاسيم گردد.
اين ماده ممکن است سبب تشديد اولسرها، بواسير، التهاب ديورتيکول، کوليت يا سندرم روده تحريک پذير (IBS) گردد.عوارض
مزاياي سلامت نوشيدن آب آلوئه ورا چيست؟
در اينجا نه دليل براي نوشيدن آب آلوئه ورا، بدون رنگ و افزودني هاي آنتراکينون آورده شده است.
1. قليايي:
 بدن با pH اسيدي بستر پرورش براي بيماري است.اين فضايي است که بيماري در آن رشد مي کند.به قليايي نگه داشتن بدن خود با خوردن و نوشيدن غذاهاي قليايي و نوشيدنيهايي مانند آب آلوئه ورا کمک کنيد.گياه آلوئه ورا يک گونه گياهي شاداب از جنس آلوئه است.اين گياه به طور گسترده اي در آب و هواي گرمسيري رشد مي کند و براي قرن ها به عنوان گياه دارويي مورد استفاده قرار گرفته است.آب آلوئه ورا يک مايع غليظ و ضخيم است که از گوشت برگ گياه آلوئه ورا ساخته شده است. معمولا براي درمان آفتاب سوختگي موثر شناخته شده است.اما نوشيدن اين اکسير سالم يا آب آن به شما اين امکان را مي دهد تعدادي از مزاياي ديگر اين گياه را تجربه کنيد.
ديگر مواد غذايي هوشمند قليايي عبارتند از:
 سبزيجات
ريشه سبزيجات
مرکباتآجيل و دانه ها
سرکه سيب
سرکه ي نارگيل
 خطرات آلوئه ورا
خواص و فوايد جادويي آلوئه ورا را بشناسيد
2. هيدراتاسيون:
 گياه آلوئه بسيار متراکم است، بنابراين روش ايده آل براي جلوگيري يا درمان کم آبي است. آبرساني آلوئه ورا کمک مي کند تا بدن خود را با استفاده از سم زدايي از طريق ارائه راهکار براي شما به پاکسازي کردن و خروج ناخالصي ايمن کنيد.اين آب همچنين يک پانچ شاداب از مواد مغذي را فراهم مي کند، که خروجي ارگانهاي بدن شما را بهينه مي کند.شادابي پس از ورزش سنگين همچنين از طريق مصرف مايعات اضافي، حال خوب شما را احياء مي کند. بدن شما نياز به مايعات بيشتري دارد تا خود را از خستگي تمرينات برحذر کند.بعد از تمرين سخت بعدي، آب آلوئه ورا را به جاي آب نارگيل امتحان کنيد.
3. عملکرد کبد:
هنگامي که به سم زدايي ميپردازيد، عملکرد کبدي سالم کليدي است.آب آلوئه ورا يک راه عالي براي حفظ کبد سلامت است.به هميندليل است که کبد زماني که بدن به اندازه کافي تغذيه و هيدراته شده است، بهتر عمل مي کند.آب آلوئه ورا براي کبد ايده آل است، زيرا آن را آبرساني و غني از مواد مغذي مي کند.
4. براي يبوست:
نوشيدن آب آلوئه ورا کمک مي کند تا ميزان آب در روده خود را افزايش دهيد.تحقيقات نشان مي دهد که رابطه بين افزايش محتواي روده و تحريک پريتاليست، که به شما کمک مي کند طبق معمول مدفوع را تحمل کنيد.اگر شما يبوست داريد يا مشکلي با يبوست مکرر داريد، با نوشيدن آب آلوئه ورا را به روال روزانه خود باز خواهيد گشت. آلوئه ورا همچنين به عادي سازي باکتري سالم در روده کمک مي کند، حفظ املاح در روده سالم شما متعادل ميشود.
5. داشتن پوست روشن:
نوشيدن آب آلوئه ورا ممکن است به کاهش ميزان و ظهور آکنه کمک کند.همچنين ممکن است باعث کاهش موارد سخت پوستي مانند پسوريازيس و درماتيت شود.آلوئه ورا يک منبع غني از آنتي اکسيدان ها و ويتامين هايي است که ممکن است براي محافظت از پوست شما مفيد باشد.ترکيبات مهم در آلوئه ورا همچنين نشان داده شده است که خنثي کردن اثرات اشعه ماوراء بنفش (UV)، ترميم پوست خود از آسيب هاي موجود در UV، و کمک به جلوگيري از خطوط و چين و چروک هاي زيبا از کارهاي اين گياه است.
6. تقويت تغذيه اي:
آب آلوئه ورا با مواد مغذي غني است.نوشيدن آن، يک راه عالي براي اطمينان از عدم کمبود آن ويتامين ها و مواد معدني مهم مانند ويتامين B، C، E و اسيد فوليک است.
همچنين شامل مقادير کمتري از:
کلسيم
فلز مس
کروم
سديم
سلنيوم
 منيزيم
پتاسيم
 منگنز
 فلز روي
Aloe vera يکي از بهترين منابع گياهي ويتامين B-12 است. اين خبر خوبي براي گياهخواران و وگان ها است.
7. درمان فوري سوزش سر دل:
نوشيدن آب آلوئه ورا ممکن است هنگام حمله سوزش سر دل به شما کمک کند.
 ترکيبات موجود در آب آلوئه ورا کمک به کنترل ترشح اسيد در معده شما مي شوند.
اثرات حتي نشان داده است که براي مبارزه با زخم معده و جلوگيري از بزرگ شدن آنها راهکار بسيار مناسب نوشيدن آب آلوئه ورا مي باشد.
8. مزاياي گوارشي
9. لوازم آرايشي

نگه داشتن آب آلوئه ورا در دسترس نيز مي تواند براي تعدادي از نيازهاي زيبايي و سلامتي مفيد باشد.
سعي کنيد از آن براي موارد زير استفاده کنيد.
پرايمر آرايش (قبل از فون)
آرايش پاک کن
سوزش آفتاب سوختگي
مرطوب کننده سبک وزن
 درمان براي پوست خشک (در چند قطره روغن نعناع مخلوط شده)
از سوي ديگر، آب آلوئه ورا غير تصفيه نشده و غير آلي مي تواند عوارض جانبي ناخوشايندي داشته باشد، از جمله:
اسهال
گرفتگي
آدنوم هاي کولون (تومورهاي خوش خيم)
سرطان کولون پس از استفاده طولاني مدت (نادر)
اسهال مي تواند منجر به درد شديد، کم آبي و عدم تعادل شود.
محققان نتيجه گرفته اند که عوارض جانبي ناشي از نوشيدني آب آلوئه ورا ناشي از حضور آنتراکينون که به عنوان ملين است.
اگرچه آنتراکينون يک ترکيب ارگانيک است که به طور طبيعي در برگ گياه آلوئه ورا يافت مي شود، سمي است و بايد از بلع آن اجتناب شود.
ژل آلوئه ورا ياژل آلوورا  از جمله گياهاني است که خواص بسياري، بخصوص براي پوست و مو، دارد. بيش از ???? سال است که از ژل آلوئه ورا براي درمان‌هاي زيبايي و سلامتي استفاده مي‌شود. آلوئه ورا يک درمانگر طبيعي و خانگي براي مشکلات پوست و موي شما است. کافيست در خانه ژل آلوئه ورا داشته باشيد تا از بسياري از مشکلات پوستي رهايي يابيد. تهيه اين ژل کار بسيار ساده‌اي است که در ادامه به شما خواهيم گفت، با اين روش بهترين مارک ژل آلوئه ورا را خواهيد داشت آن هم به صورت طبيعي   .

ژل آلوئه ورا يا ژل آلوورا چه خواصي دارد؟

تاثير ژل آلوئه ورا بر چاقي صورت و تاثير پالپ آلوورا بر پوست صورت براي همگان روشن است در ادامه به بررسي خواص و طرز تهيه ژل آلوورا مي پردازيم .ژل آلوئه ورا حاوي ?? درصد آب است. اما همين ? درصد است که همه چيز را تغيير مي‌دهد. در اين يک درصد از گياه آلوئه ورا ويتامين‌هايي از جمله ويتامين A، C، E، B12 و فوليک اسيد وجود دارد که نقش آنتي اکسيدان در برابر راديکال‌هاي آزاد را بازي مي‌کنند.همچنين آنزيمي به نام bradykinas در آلوئه ورا وجود دارد که موجب مي‌شود التهابات پوستي از بين بروند.
 آلوئه ورا همچنين براي بسته شدن زخم‌هاي روي پوست نيزي بسيار مفيد است.آلوئه ورا حاوي ليستي از مواد معدني است که هر يک براي بدن و پوست بسيار مفيد هستند. از آن‌ها مي‌توان به کلسيم، منيزيم، پتاسيم، سوديم، زينک و مس اشاره کرد. از اين رو از ژل آلوئه ورا براي درمان جاي سوختگي نيز استفاده مي‌شده است.وقت آن رسيده کمي به خواص زيبايي آلوئه ورا نگاهي بيندازيم. ژل آلوئه ورا موجب مي‌شود پوست بهتر کلاژن سازي کند، به موجب آن نيز چروک‌هاي پوست خيلي ديرتر و کمتر روي پوست ظاهر خواهند شد و پوست صاف و بي نقص‌تر ديده خواهد شد.ژل آلوئه ورا مي‌تواند پوست را نيز نرم کند و منافذ باز پوست را ببندد.علاوه بر اين‌ها، ژل آلوئه ورا از پوست در برابر آسيب‌هاي اشعه خورشيد يا (UV) نيز محافظت مي‌کند.سفيد کردن پوست و از بين بردن جاي زخم و جوش از ديگر خواصي است که اين گياه بهمراه دارد.

آلوورا

چگونه ژل آلوئه ورا درست کنيم؟

حالا که با ليستي از خواص بي پايان آلوئه ورا براي پوست و سلامتي مواجه شديم، بد نيست ژل اين گياه را در خانه داشته باشيم تا بتوانيم از فوايد آن بهره مند شويم. تهيه ژل آلوئه ورا بسيار ساده است و نياز به هيچ وسيله خاصي ندارد. فقط کافيست يک برگ آلوئه ورا داشته باشيد. مي توانيد مقاله انواع آلوئه ورا يا آلوورا را مطالعه کنيد .
برگ آلوئه ورا به راحتي در بازار و عطاري‌ها به فروش مي‌رسد و قيمت گراني نيز ندارد. يک برگ آن مي‌تواند مقدار کافي ژل براي استفاده در يک هفته و حتي بيش از آن را به شما بدهد. لازم است بدانيد که ژل آلوئه ورا تازه بدون هيچ نوع افزودني مي‌تواند به راحتي تا يک هفته در يخچال سالم بماند. بنابراين اگر بيش از آن ژل تهيه کنيد و مصرف نکنيد نهايتا تا پايان هفته دوم خاصيت خود را از دست خواهد داد.

 طرز تهيه ماسک موي آلوورا يا آلوئه ورا:

وسايل مورد نياز براي تهيه ژل آلوئه ورا
آب
برگ آلوئه ورا
چاقو
قاشق
تخته برش
مخلوط کن
طرز تهيه ژل آلوئه ورا
برگ آلوئه ورا را مي‌توانيد به راحتي از عطاري‌ها تهيه کنيد.
مراحل تهيه ژل آلوئه ورا در خانه
ابتدا برگ آلوئه ورا را بشوييد.
با استفاده از يک چاقو شروع به کندن پوست روي برگ کنيد. مي‌توانيد اين کار را با ايجاد يک برش به روي برگ آلوئه ورا انجام دهيد. کندن پوست يک روي برگ آلوئه ورا کافيست.
با استفاده از يک چاقوي تيز پوست روي برگ آلوئه ورا را بکنيد.
 وقتي که پوست آلوئه ورا را با چاقو کنديد درون آن ژل آلوئه ورا را خواهيد ديد. با کمک يک قاشق اين ژل را خارج کنيد و درون يک مخلوط کن بريزيد.
به مدت ?? ثانيه با مخلوط کن اين ژل را هم بزنيد تا کاملا يکدست شود و بتوانيد همانند کرم از آن استفاده کنيد.
بهترين مارک ژل آلوئه ورا قيمت ژل آلوئه ورا
ژل آلوئه ورا را در مخلوط کن بريزيد تا يکدست شود.
 ژل را داخل يک ظرف در دار بريزيد و در يخچال بگذاريد.
طرز تهيه ژل آلوئه ورا ژل آلوئه ورا را از کجا بخريم
ژل آلوئه ورا مي‌تواند تا يک هفته در يخچال سالم بماند بدون اينکه خواص آن از بين برود.
شما همچنين مي‌توانيد اين ژل  را بدون استفاده از مخلوط کن تهيه کنيد. در اين صورت ژل بدست آمده حالت سفت‌تري خواهد داشت که مي‌توانيد آن را هر بار تکه کرده و به روي پوستتان بماليد.

چند نکته که بايد درباره تهيه ژل آلوئه ورا بدانيد:

براي اينکه تاثير ژل آلوئه ورا روي پوستتان بيشتر شود مي‌توانيد يک کپسول ويتامين E در آن حل کنيد. اين ويتامين مي‌تواند حکم نگهدارنده را نيز داشته باشد و موجب شود ژل مدت زمان بيشتري دوام بياورد.
براي اينکه ژل آلوئه وراي بدست آمده بوي بهتري داشته باشد مي‌توانيد کمي روغن گل رز به آن بزنيد. اين روغن به خودي خود خواص بسياري براي پوست خواهد داشت.يکي از گياهان رايجي که در آپارتمان و منزل نگهداري مي شود آلوئه ورا مي باشد که علاوه بر زيبايي بخشيدن به خانه ، خواص درماني فراواني نيز دارد . بسياري از افراد که گياه آلوئه ورا را در منزل نگهداري مي کنند ، به جز بهره بردن از زيبايي اين گياه بي درد سر و ساده از برگ هاي آن براي زيبايي پوست خود استفاده مي کنند.

آلوورا

چگونه از گياه آلوئه ورا در خانه نگهداري کنيم؟

آلوئه ورا گياهي شبيه کاکتوس مي باشد که با نام هاي صبر زرد و در هندوستان به نام «آيورودا» شناخته مي شود و شرايط نگهداري و پرورش آن بسيار آسان است . اين گياه به پاي ثابت سالن پذيرايي، تراس يا گلخانه هاي خانگي تبديل شده است و خواص درماني زيادي دارد و به صورت خوراکي و موضعي مصرف مي شود.
دماي مناسب نگهداري آلوئه ورا
آلوئه ورا گياهي است که بيشتر در مناطق گرمسيري و خشک پرورش مي يابد . اين گياه به دمايي بين 17 تا 24 درج سانتي گراد نياز دارد و در گرما و سرماي شديد آسيب مي بيند. اگر دوست داريد در خانه آلوئه ورا نگهداري کنيد بهتر است به دماي نگهداري آن توجه نماييد و اگر منطقه زندگي شما روزهاي گرم و شب هاي سردي دارد از پرورش اين گياه صرفه نظر کنيد . بهتر در برخي از ساعات روز اين گياه را بيرون از خانه ببريد تا نور خورشيد را مستقيما دريافت کند.
دماي نگهداري آلوئه ورا
نگهداري آلوئه ورا در دماي بين 17 تا 24 درجه سانتي گراد

آبياري گياه آلوئه ورا:

گياه آلوئه ورا را 12 يا 14 روز يک بار زماني که خاک اين گياه کاملا خشک شد آبياري کنيد زيرا آبياري زياد گياه سبب خراب شدن گياه مي شود . مقدار آب دهي به اين گياه بايد طوري باشد که آب از زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زير گلداني جمع شد سريع آن را تخليه کنيد زيرا آب اضافه سبب فاسد شدن ريشه مي شود.اين گياه در زمستان به آب کمتري احتياج دارد و به خواب مي رود وبهتر است مقدار آبياري آن در زمستان ماهي يک دفعه باشد.
از چه کودي استفاده کنيم؟
از کود رقيق (آبکي) و يا از نوع نيمه قوي(10-40-10) براي پرورش آلوئه ورا استفاده کنيد.چنانچه، خاک ،حاصلخيز نيست،بايد کود نيمه قوي را در هر ماه يکبار از ابتداي فصل بهار تا آخر تابستان،به گياه داد.کودهاي ارگانيک و يا کودهاي گرم را براي گياهان کاشته شده در محيط بيرون،مي توان استفاده کرد.
آفت هاي آلوئه ورا
استفاده از از کود رقيق يا از نوع نيمه قوي براي آلوئه ورا
تعويض گلدان
بهترين خاک براي پرورش آلوئه ورا ترکيبي از ماسه يا پوليت 40 درصد با خاک برگ است که بايد درون يک گلدان سفالي بريزيم و گياه را در آن بکاريم . براي انتخاب گلدان بايد به سايز گياه توجه کنيد و از انتخاب گلدان کوچک بپرهيزيد .
بعد از گذشت يک سال از کاشت آلوئه ورا گلدان را تعويض نماييد زيرا ريشه هاي آن به حد کافي رشد کرده اند. بهتر است هر 6 ماه يکبار نيز خاک گلدان را عوض کنيد و دقت داشته باشيد هنگام تعويض خاک زهکشي هاي گلدان را مسدود نکنيد زيرا وجود زهکشي مانع از فساد ريشه گياه مي شود.
گلدان آلوئه ورا
تعويض گلدان آلوئه ورا يک سال پس از کاشت.

تکثير گياه آلوئه ورا:

راه هاي مختلفي براي تکثير آلوئه ورا وجود دارد اما ساده ترين راه تکثير آلوئه ورا در خانه استفاده از پاجوش هاست . پاجوش ها يا جوانه ها در قاعده گياه هر 6 ماه يک بار رشد مي کنند . براي تکثير آلوئه ورا خيلي آرام
براي تکثير گياه آلوئه ورا روش هاي مختلفي وجود دارد که يکي از آنها استفاده از پاجوش هاست. آلوئه ورا هر 6 ماه يک بار پاجوش ها يا جوانه هايي مي زند که درست در قاعده گياه رشد مي کند. اين جوانه ها بهترين و ساده ترين روش خانگي براي تکثير آلوئه وراست.
خيلي آرام و به آهستگي اين جوانه ها را با ريشه از گياه جدا کنيد و آنها را در يک گلدان جداگانه بکاريد پس از گذشت دو تا سه هفته خواهيد ديد ريشه هاي گياه رشد مي کنند و يک آلوئه ورا را به وجود مي آورند.
طريقه تکثير آلوئه ورا
استفاده از پاجوش ها ساده ترين راه تکثير آلوئه ورا در خانه

نکات مهم قبل از خريد آلوئه ورا:

آلوئه ورا به نور فراوان و غير مستقيم نياز دارد.
آلوئه ورا گياهي شبيه کاکتوس است و به آبياري روزانه نياز ندارد.
گياه آلوئه ورا نياز به اسپري کردن برگ هايش ندارد.
خاک گياه آلوئه ورا بايد مانند خاک کاکتوس شني باشد.
 هنگام تکثير آلوئه ورا و جدا کردن پاجوش ها دقت کنيد در معرض هوا قرار نگيرند.
آلوئه ورا براي رشد به نور فراوان نياز دارد

آفت هاي گياه آلوئه ورا:

يکي از آفت هاي گياه آلوئه ورا لکه سياه است که اثر گزش حشرات و تخم ريزي روي گياه ايجاد مي شود و سلامت آن را به خطر مي اندازد . اين آفت بيشتر در گياهان آلوئه ورا در مزرعه هستند، ديده مي شود.
 نوع ديگري از آفت آلوئه ورا شپشک سفيد يا شپشک آرد آلود است که در شرايطي که آلوئه ورا را در مزرعه کشت بدهند و به خانه بياوريد ممکن است گياه تان به آن آلوده باشد.
 يکي ديگر از مشکلات گياه آلوئه ورا پوسيدگي ريشه است که ناشي از آبياري بيش از اندازه گياه است و ممکن است گياه را از بين ببرد.

گروه شميم الوئه ورا همکاري و تامين مواد اوليه شرکت هاي معتبر را از سال 1390 تاکنون در زمينه توليد نوشيدني و کمپوت آلوئه ورا به عهده داشته است.
فعاليت هاي شميم الوئه ورا:
توليد ژل الوئه ورا ( الوورا)
توليد پالپ الوئه ورا  ( الوورا) مخصوص نوشيدني
توليد تکه و قطعات الوئه ورا ( الوورا)
توليد دايس الوئه ورا ( الوورا)
توليد فيله الوورا( الوئه ورا)
توليد نشا الوورا( الوئه ورا)
گروه ما توليد روزانه ۲۰۰۰ کيلو انواع ژل الوورا را در دستور کار دارد .
ويژگي محصولات ما:
1-تجربه بالا در توليد انواع فرآورده هاي آلوئه ورا موجب بالا رفتن کيفيت محصولات ما شده است.
2-سليقه مشتريان ؛ بسيار محترم ، و هر نوع محصولي که مورد نياز خط توليد کارحانه ها باشد ، توليد داشته و رضايت مشتري مهمترين فاکتور در فرآوري توليدات ما مي باشد.
3-توليد روزانه ما بسته نيار مشتريان متغيير بوده و در تناژهاي بالا هيچ گونه محدوديتي نداريم.
4-محصول ما آماده توليد نوشيدني و کمپوت و ساير مصارف با ماشين هاي مخصوص حمل و نقل شده و به دست مشتريان بدون هيچ تغييراتي در رنگ ، بو و مزه مي رسد.
گروه شميم الوئه ورا در صدد است تا سفارشات مشتريان محترم را در اسرع وقت جهت توليد محصول نهايي به کارخانه هاي مربوطه ارسال کنند. بنابراين مشتريان عزيز توجه داشته باشند که براي توليد حدود 4 تن ژل آلوئه ورا با در نظر گرفتن چرخه از گلخانه تا کارخانه حداقل 5 روز زمان نياز خواهد داشت
تماس با شميم آلوورا
09134711149
09130276870
shamimaloevera@gmail.com
www.shamim-aloevera.com

منبع: www.payamsara.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.